De Club

11|05|2017

Foto's

Video

Voor deze zomerse quiz heeft Siska Schoeters samen met drie bekende vrienden een club opgericht. Een club die zo populair is, dat iedereen er deel van wil uitmaken. In elke aflevering daagt een bekende persoon de clubleden uit met als doel een plaatsje in Siska’s club te veroveren. Als de uitdager wint, wordt die lid van de club.

Hoe raak je in Siska’s club?

De clubleden hebben elk twee pins op hun clubjasje. Een aflevering bestaat uit vijf rondes en in elke ronde probeert de uitdager van de dag een pin te veroveren van één van de clubleden. Als dat clublid de ronde verliest, moet die een pin afgeven aan de uitdager. Wie geen pins overhoudt, moet de club verlaten.

Op het einde van de aflevering moet de uitdager de finale spelen. Hij of zij komt pas bij de club als die na de finale nog minstens één pin heeft. De pins die hij of zij overhoudt, gaan mee naar de volgende aflevering. Elke aflevering krijgt een nieuwe uitdager een kans en strijden de clubleden om het behoud van de selecte groep.

In totaal circuleren er zes pins. Naast Siska zelf kan de club maximum uit zes leden bestaan.

Welke rondes moet je doorstaan?

In elke aflevering komen vijf rondes aan bod. Daarbij wordt er afgewisseld tussen onderstaande rondes. Na de vijf rondes speelt de uitdager een finale.

Slimmer dan de club

In deze ronde peilt Siska naar de algemene kennis van de clubleden en de uitdager.

Wie kan je bellen

In deze mysterieuze ronde krijgen de kandidaten een opdracht en mogen ze alleen hun eigen telefoon gebruiken om die opdracht tot een goed einde te brengen.

Schatten

Siska stelt vragen waarop het antwoord telkens een cijfer is. Bij de start van de ronde krijgen de twee spelers 100 punten. Bij elk antwoord trekt Siska de hoeveelheid af die de kandidaat er naast zit. Wie na drie vragen het meeste punten overhoudt, wint.

Vreemde vogel

Er staan zes foto’s op een scherm. Eén foto past niet in het rijtje. Het clublid en de uitdager identificeren eerst wie of wat er op de foto’s staat en mogen dan om de beurt raden wat de vreemde vogel is. Bij een fout antwoord is het aan de ander.

Wel of niet

Siska geeft een naam. De twee spelers roepen om ter snelst of die naam wel of niet voldoet aan het thema van de ronde. De snelste met het juiste antwoord, wint.

Herken de stem

Siska laat de stem van een bekende persoon horen. De speler die het snelst afdrukt, mag als eerste antwoorden. Is het fout, dan krijgt de tegenspeler ook een kans. Kunnen ze het niet raden met enkel de klank, dan komt er later ook beeld bij. Siska laat in deze ronde drie fragmenten horen, die telkens een punt kunnen opleveren.

Kunnen afbieden

In deze ronde moeten de spelers afdingen. Siska stelt een onderwerp voor waar de andere kandidaat zoveel mogelijk antwoorden op moet geven. Om de beurt dagen de spelers elkaar uit: “Ik wed dat jij geen acht acteurs die ooit James Bond speelden, kunt opnoemen”. Zodra één van beiden de uitdaging aanneemt, krijgt die twee minuten de tijd om het aantal juiste antwoorden te geven. Lukt dit, dan wint die de ronde. Zo niet, dan gaat de ronde naar de tegenstander.

Finale

In de finale heeft de uitdager 90 seconden de tijd om negen juiste antwoorden te geven. Elke verdiende pin kan hij inzetten als joker. Lukt het om negen vragen juist te hebben, dan komt de uitdager bij de club. De pins die hij of zij overhoudt, gaan mee naar de volgende aflevering.